وبلاگ علمي و تفريحي ايرانيان
 

 

 

 

بررسی اجمالی تفاوت های بنزین و  CNG

 

    در این گفتار سعی بر این شده است که به تفاوت دو سوخت متداول در کشور یعنی بنزین و  CNG از منظرهای مختلف پرداخته شود و مزایا و معایب هر دو به اختصار ذکر گردد.


    مقايسه از نظر زيست محيطي :

    گاز CNG  ، گازي به مراتب تميزتر نسبت به سوخت بنزين از نظرآلاينده هاي خروجي اگـزوز  بـوده است. مـيزان آلاينده هاي خروجي از اگزوزکه اندازه گيري شده نشان می دهد CNG  سوختی به مراتب سالمتر از بنزین است. مقايسه سالمتر بودن گاز  CNG  نسبت به بنزين از اين ديدگاه حائز اهميت است كه بواسطه حوادث مرگبار به    وجود آمده ناشي ازآلودگي، جان انسانهاي زيادي گرفته شده كه ميتوان به عنوان  نمونه از حادثه دره ميور بلژيك در سال 1930 نام برد كه بواسطه تجمع آلودگي هاي ناشي ازكارخانجات در يك روز 40 نفر بواسطه آلودگي ناشي از مه شديد كه اين شهر را در بر گرفته بود جان خود را از دست داده و يا در سال 1952 در   شهر لندن تجمع آلودگي هاي واقع شده بر روي شهر لندن باعث از دست رفتن جان4000 نفر گرديد ، اشاره نمود و همين عوامل باعث شد تا توجه جهاني نسبت بهسمت حفاظت محيط زيست و مسائل ناشي از جلب شده بر روي شهر لندن باعث از دست  رفتن با آلودگي هوا و حفاظت محيط زيست بسته و مقررات خاصي در رابطه با انتشار آلاينده ها به خصوص در زمينه خودروها وضع گردد.

 

 



ادامه مطلب ...

نکاتی باید برای پرزنتاسیون (Presentation) هر چه بهتر کار در نظر گرفت که در زیر به بعضی از آنها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت :

۱- در یک شیت همه اجزا باید خوانا باشند.
نباید به خاطر گرافیک شیت اطلاعات فنی شیت صدمه ببیند .مثلا یک نمای فنی نباید در شیت میان درخت و آسمان گم شود فقط به خاطر اینکه از لحاظ گرافیکی زیبا شود ! اطلاعات شیت باید واضح و روشن به همراه گرافیک زیبا باشند . و اطلاعات نباید فدای گرافیک شوند .

۲- کلاژ کردن اجزای شیت بدون گرافیک هدفمند ممنوع .
اگر زمانی مجبور بودیم اجزای مختلف را بر روی کاغذی جدا ترسیم کنیم و بعد روی شیت اصلی بچسبانیم باید با تکنیک های خاص اجزای شیت را جوری به هم پیوسته نمایش داد که نتوان هیچیک از اجزای شیت را برداشت یا جابجا کرد.

۳- تا جایی که امکان دارد در شیت معماری کادر بندی (مانند شیت های نقش های فنی شهرداری) دور شیت استفاده نشود !!

۴- شیت بندی خود به معنای پرزانته کار است و تنها ده درصد کل شیت را با رنگ راندو بپوشانیم .

۵- نباید در یک شیت زیاد از نوشته استفاده کرد .



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ علمي و تفريحي ايرانيان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ علمي و تفريحي ايرانيان و آدرس iranneee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 179
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 186
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 27075
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->